Reklama
REKLAMA
GŁOS ujawnia: przed wyborami do rad dzielnic samorząd obciął o połowę ilość komisji wyborczych i momentami absurdalnie wręcz zmienił granice obwodów Email
Wpisany przez Przemysław Jarasz napisz do autora    sobota, 04 marca 2017 13:19

KONTROWERSJE. Miejska Komisja Wyborcza w Zabrzu zakończyła przyjmowanie zgłoszeń kandydatów do zapowiedzianych na 19 marca wyborów do rad dzielnic i osiedli, wydając stosowne obwieszczenie i inaugurując tym samym kampanię wyborczą. W sumie o miejsca w tych pełnionych wyłącznie społecznie i bez wynagrodzeń gremiach najniższego szczebla samorządności mieszkańców zdecydowały się ubiegać 422 osoby. Do obsadzenia są natomiast 282 mandaty. Niestety, po raz kolejny urzędnicy i radni swoimi decyzjami utrudnili mieszkańcom udział w głosowaniu. W stosunku do wyborów samorządowych czy parlamentarnych specjalnie dla tej elekcji - na wniosek Aleksandry Jureckiej - szefowej Miejskiej Komisji Wyborczej - zmniejszono ilość lokali do głosowania w mieście o blisko połowę - z 78 do zaledwie 40! Do tego czasem podział obwodów ociera się wręcz o absurd. Trudno się więc dziwić, że wybory dzielnicowe od dawna cieszą się znikomym wręcz zainteresowaniem zabrzan. 

 

Trudno więc oczekiwać, by zabrzanie gremialnie ruszyli do urn, bo choć zazwyczaj – przy okazji różnych wyborów - jesteśmy miastem o jednej z najniższych frekwencji wyborczej, samorząd wciąż „majstruje” i co rusz to zmienia granice obwodów do głosowania. W efekcie ludzie się zniechęcają, gdy po dotarciu do jednego lokalu wyborczego dowiadują się, że albo jest on zamknięty, albo muszą iść do następnego, oddalonego nierzadko o spory kawałek drogi. O problemie tym szeroko pisaliśmy i biliśmy na alarm na łamach w 2014 roku! Już wydawało się, że problem został rozwiązany, aż tu znowu mamy powrót do przeszłości.


WIĘCEJ NA TEN TEMAT W AKTUALNYM, TRADYCYJNYM WYDANIU GŁOSU, W KTÓRYM PODAJEMY KONKRETNE PRZYKŁADY ZNIECHĘCAJĄCE WYBORCÓW DO AKTYWNOŚCI. ZAPRASZAMY DO LEKTURY

 
Zobacz także

» Biust przewodniczącej. Czy urzędowa prowizorka omijająca prawo zmieni się wreszcie w profesjonalną transmisję z obrad Rady Miasta?

INTERWENCJE. Opisana przez nas na łamach drukowanego GŁOSU sprawa transmisji obrad Rady Miasta w Zabrzu na pusty korytarz urzędu miejskiego, zamiast – zgodnie z nakazami prawa – łączami internetowymi do mieszkań zabrzan, wygląda jeszcze...

» Szlaban na godziny – przejazd kolejowy w Mikulczycach nie zawsze jest strzeżony. Ale żaden znak o tym nie informuje, a STOP-u brak

KONTROWERSJE. Strzeżony i od wielu dekad chroniony opuszczanymi szlabanami przejazd kolejowy w ciągu ulic Brygadzistów i Ofiar Katynia w Zabrzu-Mikulczycach nie ma stałego dróżnika do obsługi rogatek przez całą dobę. W efekcie dochodzi do...

» Nieprawdziwy okazał się kluczowy argument władz Zabrza uzasadniający podwyżkę cen za wywóz śmieci

KONTROWERSJE. Definitywnie upadł forsowany przez władzę miejską i urzędników odpowiedzialnych za gospodarkę odpadamy w Zabrzu argument, który legł u podstaw niedawnej decyzji Rady Miasta o podwyższeniu mieszkańcom cen za wywóz śmieci....

» W debacie o cenie śmieci uczestniczyło… sześcioro radnych, ale żaden nie był z PiSu, które tak bardzo optowało za dyskusją. Decyzja już w poniedziałek

KONTROWERSJE. Jeśli Rada Miasta nie zgodzi się na podwyższenie mieszkańcom cen za wywóz śmieci, to jedyną alternatywą będzie rezygnacja z części usług dotychczas gwarantowanych przez miasto, mimo braku nakazu ustawowego. Takie – choć...

» Policyjna wrzawa po publikacji GŁOSu. Czy zdjęta „po cichu” tablica milicjantów PRL-u zniknęła z komendy zgodnie z prawem?

POLEMIKA, KONTROWERSJE. Kompletnie niezrozumiały atak na redakcję GŁOSu przypuściła Komenda Miejska Policji w Zabrzu po naszym artykule w drukowanym wydaniu tygodnika pt. "Dekomunizacyjne porządki", opisującym wejście w życie nowych...
 

FACEBOOK

 

    DO wynajęcia kawalerka    

w Centrum miasta,

na drugim piętrze,

w kamienicy.

Tel. 509556863

 


 

DREWNO opałowe,

pocięte, połupane,

300 zł/ m3.

Tel. 534-933-167 


 

Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA